الگوی من روی مه اباالفضل...واسه دلم پادشه اباالفضل
خداوند در روز قيامت از بندگانش به مقدار عقلي كه به انها داده است،بازخواست خواهد كرد.
.................................................. .................................................. ............
حالتون چطوره عزيزان؟اميدوارم در يك همچين روزي بهترين حالت رو از نظر معنوي و مادي داشته باشين و زندگيهاتون مورد توجه خداوند متعال و اهل بيت عليهم السلام باشه.
امروز میخوام از الگو بودن صحبت کنم!الگو پذیری!رپ،هوی،جنیفر،...!یا الگوی اسلامی!حضرت علی،پامبر،اهل بیت علیهم السلام...
تا حالا از خودمون پرسيديم كه اين حضرت رسولي كه اينهمه اسمش رو مي بريم و روزي چند مرتبه سر نماز و اذان از ايشون ياد ميكنيم!چطوري بوده؟!كارش و عملكرد ايشون چي بوده؟اگه براي ما الگو هست ما چي از زندگي شخصي و اجتماعي ايشون مي دونيم؟!و..........
داريم كه وقتي خداوند متعال عذاب فرستاد بر قوم فرعون همه كشته شدند جز اون دلقك فرعون!از خداوند علت زنده موندن اين فرد پرسيده شد؟ خطاب اومد كه اين شخص حركات حضرت موسي رو تقليد ميكرد و خداوند به خاطر اينكه حضرت موسي رو دوست داشت هر كسي كه حركت اون رو انجام بده عذابش نميكنه حد اقل تو اين دنيا!!!!!!!!!!!!
خوب ما هم اگه حضرت رو دوست داريم بايد بدونيم شخصيت و منش پيغمبر(ص) چي بوده تا بتونيم خودمون رو اگرچه به ظاهر شبيه ايشون در بياريم!
حضرت جبرييل (ع) مي فرمايد:من هيچ كس رو پيدا نكردم كه از رسول ا...(ص) بيشتر انفاق كنه!
در مورد احوالات حضرت داريم كه مثل بندگان غذا ميخورد(نه مثل اشراف) و مثل بندگان نشست و برخاست مي كرد
با فقير و مسكين همنشين ميشد و مجالست مي كرد و با فقير و ثروتمند روبوسي مي كرد!يعني افراد رو به خاطر شخصيت و پولشون بالا و پايين نميكرد .
اگه كسي خدمت ايشون معذرت خواهي ميكرد سريعا عذرش رو مي پذيرفت و كينه اون رو به دل نگه نميداشت.
بيشتر از همه به مردم سود مي رسوند!البته مردم يعني همه نه فقط خانواده و دورو بريها و دوستان بلكه عموم مردم رو بهشون خير ميرسوند.
از نظر عرفيات بي تكلف بودند و هر كسي ميتونست حضرت رو به ميهماني دعوت كنه.
هنگاهي كه امورات به ايشون روي مياورد و در دنيا مشكلي پيش ميامد اون امر رو به خدا مي سپرد(توكل)
به غير از موارد احتياج حرف نميزد.
و هزاران مورد ديگه................................
عزيزان ما همه كاري ميكنيم!لباس پوشدن،غذا خوردن،سفر،مسكن،خوابيدن،رف تن و امدن و همه امورات!ايا تا به حال اعمالمون رو محك زديم كه كدوم كارمون طبق اعمال پيامبر(ص) هست و كدومش نيست؟!مگه روايت نداريم كه در حضرت يك الگو هست براي ماها!از كجاي زندگي پيغمبر(ص) داريم الگو برداري ميكنيم؟!حاضريم از هر كس و ناكسي الگوهاي مختلف برداريم ولي از اهل بيت نه!يا اصلا خبري نداريم!بچه هامون رو سپرديم به دست دوران اخرالزمان كه ميگن نگهداشتن ايمان در اين دوران مثل نگهداشتن اتش در كف دسته بعد ادعامون هم ميشه كه نماز ميخونيم!چرا از كارهايي كه سيره پيغمبر بوده فراري هستيم؟!چرا از اينكه ظاهرمون شبيه حضرت باشه و حداقل ريش گذاشتن فراري هستيم؟!چرا؟!مادر داره راه ميره با چادر و كنارش دخترش با مانتو و موهاش پيداست؟!اينها به خاطر اينه كه ما از فرهنگمون فاصله گرفتيم و براي نسلمون از خوبي و صلاح دينمون چيزي نگفتيم و بدتر اينكه بعضا خودمون هم خبري نداريم؟!!!!!!!!!!
هر كدوممون كارشناس 1 چيزي تو زندگيمون هستيم!يكي ماشين يكي خونه يكي موتور يكي حقوق و يكي بورس!ولي همه اين كارشناسها از دين فقط 1 چيز سطحي ميدونند و بس!ايا عمر مفيد و خدمت يعني همين!اگه اين خوب بود كه بهترين انسانها كه پيامبر و اهل بيت بودند هم همين روش رو ميرفتند!؟چرا عملكرد اون عزيزان با عملكرد زمانه ما فرق داره؟!براي يكبار هم واقعيات رو باحقيقتها فرق بزاريم و بدونيم كه داريم اشتباه ميكنيم!(التماس دعا)