دلی که مهرو محبت ندارد ان دل نیست
با سلام(روزتون به خير)
رسول اكرم(ص) مي فرمايد:
سوگند به انكه جانم در دست اوست كسي جز شخص رحيم به بهشت نمي رود.عرض كردند كه همه ما دلرحم و مهربانيم!فرمودند نه!مگر انگاه كه به عموم مردم رحم كنيد.
.................................................. .................................................. ...........
اون مرد ميگه من از اهالي روستاهاي اردستان بودم و به صورت روزمزد در پايگاه هوايي اصفهان خدمت مي كردم و هر چند وقت يكبار مجبور بودم براي ديدن زن و شش فرزندم از اصفهان به اردستان بروم،مدتي بود كه همسرم از بيماري رنج ميبرد و من به ناچار ميبايد به طور مداوم به او سركشي ميكردم و اين كار براي من زجر اور بود.
در سال 1360 شهيد بابايي فرمانده پايگاه شد و من از دور و نزديك مي شنيدم كه همه مي گفتند ايشان فرمانده خوبيست و به طبقه ضعيف كمك مي كند،يك روز به طور اتفاقي شهيد بابايي با چند تن از دوستان خلباتش به محوطه فضاي سبز پايگاه امده بودند،نزد ايشان رفتم و سلام كردم و ايشان به گرمي و بي تكلف از من استقبال كردند،به گونه اي كه حس كردم گويا با برادر خويش صحبت ميكنم!
بيماري همسرم،داشتن فرزند ،دوري راه و بي بضاعتي مالي ام را براي او گفتم و دقيقا حرفهاي مرا گوش كرد و گفت:بابا جون چرا زودتر نگفتي؟! و ادامه داد:
اين بار كه براي ديدن خانواده ات ميري انها را با خود بياور من اينجا به تو خانه ميدم.
با شنيدن حرفهاي او از خوشحالي نمي دونستم چيكار كنم و چند بار خواستم دستشو ببوسم ولي اون بزرگوار پيشوني من رو بوسيد و گفت:
تشكر لازم نيست اين حق تو بوده كه تا به حال محروم بودي!
هنگام رفتن بي انكه كسي متوجه شود پاكتي در جيب من گذاشت و من بعد رفتن اون رو باز كردم و ناباورانه ديدم 1000 تومن داخلش بود!ومن تو اون زمان ماهي 900 تومن حقوق مي گرفتم و از اون پس شهيد بابايي هر هفته به ديدن من ميومدند و 1000 تومان ميدادند...
رسول اكرم (ص) مي فرمايد:
هر كس حتي به لاشه گنجشكي رحم كند،خداوند در ان دنيا به او رحم خواهد كرد.
خوب بدونيم و خوب باشيم و با ديگران خوب رفتار كنيم تا خوبيها به همه ارث برسد.
.....................................................................................
رسول اكرم(ص) مي فرمايد:
سوگند به انكه جانم در دست اوست كسي جز شخص رحيم به بهشت نمي رود.عرض كردند كه همه ما دلرحم و مهربانيم!فرمودند نه!مگر انگاه كه به عموم مردم رحم كنيد.
.................................................. .................................................. ...........
اون مرد ميگه من از اهالي روستاهاي اردستان بودم و به صورت روزمزد در پايگاه هوايي اصفهان خدمت مي كردم و هر چند وقت يكبار مجبور بودم براي ديدن زن و شش فرزندم از اصفهان به اردستان بروم،مدتي بود كه همسرم از بيماري رنج ميبرد و من به ناچار ميبايد به طور مداوم به او سركشي ميكردم و اين كار براي من زجر اور بود.
در سال 1360 شهيد بابايي فرمانده پايگاه شد و من از دور و نزديك مي شنيدم كه همه مي گفتند ايشان فرمانده خوبيست و به طبقه ضعيف كمك مي كند،يك روز به طور اتفاقي شهيد بابايي با چند تن از دوستان خلباتش به محوطه فضاي سبز پايگاه امده بودند،نزد ايشان رفتم و سلام كردم و ايشان به گرمي و بي تكلف از من استقبال كردند،به گونه اي كه حس كردم گويا با برادر خويش صحبت ميكنم!
بيماري همسرم،داشتن فرزند ،دوري راه و بي بضاعتي مالي ام را براي او گفتم و دقيقا حرفهاي مرا گوش كرد و گفت:بابا جون چرا زودتر نگفتي؟! و ادامه داد:
اين بار كه براي ديدن خانواده ات ميري انها را با خود بياور من اينجا به تو خانه ميدم.
با شنيدن حرفهاي او از خوشحالي نمي دونستم چيكار كنم و چند بار خواستم دستشو ببوسم ولي اون بزرگوار پيشوني من رو بوسيد و گفت:
تشكر لازم نيست اين حق تو بوده كه تا به حال محروم بودي!
هنگام رفتن بي انكه كسي متوجه شود پاكتي در جيب من گذاشت و من بعد رفتن اون رو باز كردم و ناباورانه ديدم 1000 تومن داخلش بود!ومن تو اون زمان ماهي 900 تومن حقوق مي گرفتم و از اون پس شهيد بابايي هر هفته به ديدن من ميومدند و 1000 تومان ميدادند...
رسول اكرم (ص) مي فرمايد:
هر كس حتي به لاشه گنجشكي رحم كند،خداوند در ان دنيا به او رحم خواهد كرد.
خوب بدونيم و خوب باشيم و با ديگران خوب رفتار كنيم تا خوبيها به همه ارث برسد.
.....................................................................................
اقای پرواز فرموده بودند نتیجه عملی زیارت رو بگو :چشم ،نتیجه ی عملی هر زیارت چه خانه خدا و چه عتبات عالیات اینه که زندگی قبلت با زندگی بعد زیارتت فرق کنه!یعنی اگه ادمی بودی که الوده بودی دیگه بدیهارو کنار بزاری و ادمی بشی که اهل بیت و حتی خودت از خودت راضی بشی.بعدا براتون از خاطره هاش میگم که شما ها هم صفا کنین.
از همه اونهایی که نظر میدن ممنونم و نظراتتون رو میخونم و جوابشو اگه خواسته باشین تو متن مینویسم
التماس دعا
+ نوشته شده در سه شنبه بیست و دوم خرداد ۱۳۸۶ ساعت 10:17 توسط علی
|