امام خامنه ای
شریعتی خیلی پرمطالعه بود. شاید برای یک ساعت سخنرانی بیست
ساعت وقت میگذاشت. اگر او نبود خیلی از جوانها از اسلام خارج شده بودند،
بارها میگفت: «افکار و نظریات من ثابت و مطلق نیست و تحت تأثیر مطالعات،
مشاهدات، بحثها و استدلالهای گوناگون متحول میشود». لذا وصیت کرد، بعد
از فوتش محمدرضا حکیمی در کتابهایش تجدیدنظر کند. در سال 1350 که در مشهد
به منزل آیت الله خامنه ای رفتم، ایشان فرمودند: «قبل از شما شریعتی
اینجا بود و بحثی در مورد مسئله ی ولایت داشتیم، من چند تذکر به او دادم و
چند منبع را به او معرفی کردم.» آقای شریعتی خیلی تشکر کرد و گفت: «اگر
این مطالبی را که شما به من گفتید قبلا میدانستم، حرفهای قبلی ام را
نمیزدم یا حداقل در آن تجدیدنظر میکردم.» (خاطرات جوادمنصوری، تهران، حوزه ی هنری 1386، ص 108)
+ نوشته شده در یکشنبه سیزدهم بهمن ۱۳۹۲ ساعت 13:31 توسط علی
|